24.8.2017 Sisältömarkkinointi: Voiko maailman valloittaa vielä ilmaiseksi?

Aika: Torstai 24.8.2017, 17:00–21:00
Paikka: MOW Mothership OF Work | Pieni Roobertinkatu 9

Toimiva sisältömarkkinointi on systeemi - Antti PietiläSisältömarkkinointi on yksi tärkeimmistä ja samalla käytetyimmistä SaaS-yrityksen markkinointikeinoista, erityisesti jos maailmalle tekee mieli. Sen avulla on menty kansainväliseen menestykseen ilman mainosbudjettia ja myyntimiehiä, jopa pelkästään toimitusjohtajan omin kirjoituksin, ilman rahoitusta. Onko sama vielä mahdollista?

Antti Pietilä jäsentää mistä sisältömarkkinoinnissa on kysymys ja miten siitä rakennetaan omaan tilanteeseen ja myyntimalliin sopiva toimiva systeemi. Sisältömarkkinointi on erilainen lähestymistapa, joka menee yli koko markkinoinnin. Samalla se on systeemi, joka toimii vain kun kaikki olennaiset rattaat ovat paikallaan. Se tukeutuu vahvasti sosiaaliseen mediaan, hakukonemarkkinointiin (ml. SEO), sähköpostimarkkinointiin ja hyödyntää kirjoitetun sisällön lisäksi mm. webinaareja. Samalla sillä on ulottuvuus digitaalisen maailman ulkopuolella.

Antti Pietilä, Loyalistic | @anttipietila | LinkedIn

Antti Pietilä on SaaS-klubin vetäjä, ohjelmistoyrittäjä ja johtavia sisältömarkkinoinnin asiantuntijoita ja -tekijöitä. Antti aloitti sisältömarkkinoinnin 300 blogijuttua sitten ensimmäiselle SaaS-tuotteelleen, mutta asiakkaiden kiinnostus markkinointiin ja sen välineisiin käänsivät fokuksen markkinoinnin automaatiotuotteeksi.

Mistä sitten pitäisi kirjoittaa? - Jaakko Tapaninen

Jaakko Tapaninen käy läpi miten sisällön aiheet ja niiden käsittelytavat valitaan kun tavoitteena on houkutella laatulukijoita. Sisältöä voi tuottaa, puhutaan sitten tekstistä, videosta tai äänestä, klikkejä kalastellen ja hakusanoja optimoiden. Laatuasiakkaita lähestymistavalla ei kuitenkaan saavuteta, tai ainakaan hurmata. Mistä sitten pitäisi puhua kun tavoitteena on koukuttaa älykkäät business-päättäjät?

Jaakko Tapaninen, Great Point | @jaakkotapaninen | LinkedIn

Jaakko Tapaninen on sisältömarkkinointitoimisto Great Point Oy:n toimitusjohtaja, perustaja ja strategi. Aikaisemmin mm. City-lehden toimittajana ja toimituspäällikkönä, Imagen päätoimittajana, Tammen kirjallisuusjohtajana ja mediayhtiön toimitusjohtajana ovat luoneet Jaakolle rautaisen pelisilmän siihen minkälaisella sisällöllä tavoiteyleisö hurmataan.

 

SaaS-mastermind vaativimmille

Online-asiakashankinnan perusasiat jo pääosin kunnossa? Hyvä! SaaS-mastermind ryhmässä pääset vaihtamaan kokemuksia, oppimaan kaverilta ja hakemaan apua vaativampiin kysymyksiin. Mastermind kokoontuu aina SaaS-klubin edellä klo 15-17 samassa paikassa kuin klubi. Ilmoittautuminen Saas-klubiin riittää ilmoittautumiseksi.


Kevään 2017 SaaS-klubien sisällön painopiste oli hakukoneoptimointi ja -markkinoinnissa (SEO & SEM)

Tilaisuudet muodostivat koulutusohjelman joissa valmentajina toimi Suomen johtavia aihealueiden ja SaaSin osaajia. Joihinkin aiheisiin järjestettiin myös ilmainen työpajakoulutus.
Edelläkävijät kokoontuivat klubi-iltaa ennen vaihtamaan kokemuksia.

Lähes jokaisen verkossa myyvän SaaS-yrityksen on osattava hakukonemarkkinointia ja -optimointia. Loppukevään 2017 ohjelma antoikin perusvalmiudet kummastakin.

Syksyn 2016 SaaS-klubien sisällöissä painopiste oli verkon yli tapahtuvassa kansainvälisessä myynnissä ja markkinoinnissa

Ohjelmistoyrittäjät ry:n SaaS-klubi on toiminut jo useamman vuoden ajan tuoden yhteen SaaS-yrittäjät ongelmineen ja ideoineen. Klubit ovat luonteeltaan luottamuksellisempia kuin esimerkiksi yhdistyksen jäsenillat, jolloin yritysten omista ongelmista on mahdollista keskustella avoimemmin. 

Tilaisuuksista ei tehdä koosteita tai tallenteita - tärkeintä on hyvä keskustelu ja yhdessä oppiminen. Tervetuloa mukaan!

Syksyn 2016 SaaS-klubeja ohjasi Peter Sandeen, jolla on vahva näkemys ja kokemus markkinoinnista. 

www.petersandeen.com

 

 

 

8.3.2017 SaaS-klubi: Turun Inbound-iltapäivä

2.2.2017 CROcial

11.1.2017 Softan globaali, automatisoitu markkinointi ja myynti, Tampere

17.11.2016 Uusien asioiden kokeilu, konversio-optimointi

17.10.2016  Markkinoinnin ja myynnin systematisointi skaalaamista ja kansainvälistymistä varten

21.9.2016  Tehokas ja selkeä markkinointiviesti (ja miten sellainen luodaan)