28.3.2018 SaaS-klubi: Videoita, vastauksia ja maailmanvalloitusta Bostonista
Aika: 28.03.2018, 15:00-20:00
Paikka: Ravintola Factory, Aleksanterinkatu 13, 5 krs.

Joonas Villanen

Sosiaalinen verkko on nostanut asiakkaan valtaan. Hän määrää, mitä tehdään ja kenen kanssa. Luottamus on ansaittava ennen kuin myyntikäynneistä on tietoakaan. Asiakkaan asemaa vahvistaa hakukoneiden asiakkaan tarpeeseen tarkoin kustomoitu tietopaketti. Yritykset kilpailevat huomiosta – mikäli et tarjoa asiakkaalle auttavaa sisältöä, olet ulkona asiakkaan ostoprosessista.

Inbound rakennettiin alkujaan blogien ja oppaiden varaan. Nyt vetovuorossa ovat videot. Teknologian nopean kehittymisen myötä video on tullut myös pienten yritysten saataville, eikä videot ole enää vain isojen yritysten yksinoikeus. Onkin aika puhua siitä, jokainen meistä voi ottaa videot, vlogit ja webinaarit osaksi tuloksellista markkinointia ja myyntiä.

Antti Kirmanen

Kilpailu hakukoneiden etusivupaikoista kovenee koko ajan. Samalla yrityksen verkkosivujen liikenteenkin pitää muodostua juuri oikeista asiakkaista, jotta konversio saadaan oikealle tasolle. Näihin haasteisiin voi ja pitää vastata longtail -avainsanoja hyödyntämällä. Trail Systemsin myynti- ja markkinointijohtaja Antti Kirmanen kertoo omat käytännön vinkkinsä näiden pitkien hakutermien käyttöön.

Agenda

Klo 1500-1700 koulutuksellinen osuus

Klo 1700-1730 ruokailu

Klo 1730-1830 Yrityscase: Midaxo Oy

Klo 1830-1930 Mastermind Antti Pietilän johdolla, vapaata seurustelua

Puhujat

joonas villanen

Joonas Villanen

Videot osaksi tuloksellista markkinointia ja myyntiä!

Joonas Villanen markkinoinnin moniottelija, joka auttaa yrityksiä tekemään rohkeampia kokeiluja digissä. Yrittäjänä Joonas auttaa asiakkaitaan sisältölähtöisten markkinointi- ja myyntistrategioiden luonnissa, ostopolkujen tunnistamisessa, mikro- ja inbound-sisältöjen tuottamisessa, tulosten mittaamisessa sekä markkinoinnin automaatiossa. Asiakkaina menossa mukana ovat muun muassa Microsoft, Digia, CGI, Ensto ja Silja Line. Vapaa-ajalla Joonas nauttii laatuelokuvista ja tuottaa sisältöjä muun muassa omaan vlogiinsa.

Antti_Kirmanen copy

Antti Kirmanen

Miten saat sivuillesi juuri oikeat asiakkaat? Vinkit longtail -avainsanojen hyödyntämiseen.

Antti Kirmanen toimii SaaS-pohjaista kalustonhallintajärjestelmä Trailia kehittävän Trail Systems Oy:n myynti- ja markkinointijohtajana. Trailia käytetään neljällä eri mantereella ja sen avulla hallitaan kalustoa yli puolen miljardin euron arvosta. Referenssejä ovat mm. Yleisradio, Sydneyn Oopperatalo, Lontoon National Theatre ja Kone. Ennen Trailia Antti vauhditti suomalaisen ohjelmistokehitysalusta Deveon inbound-markkinointia, jossa kuukausittaisten käyttäjien määrä kasvoi 320%:lla hänen viimeisten kahdeksan kuukauden aikana. Vapaa-aikansa Antti käyttää oman online-lelukauppa Van Merrynin myynnin kasvattamiseen.

kalle

Kalle Kilpi, Midaxo Oy

Midaxon matka ideasta johtavaan asemaan kansainvälisillä markkinoilla

Midaxo on Suomen nopeimmin kasvavia SaaS-yrityksiä. Midaxon tuotetta käyttävät yritysostoihinsa ja muihin strategisiin prosesseihin lukuisat kansainväliset yritykset kuten Hewlett Packard, PTC, PWC, Philips ja Nokia.

Keskeiset statsit tällä hetkellä: ARR 5M, myynti tuplaantunut joka vuosi, 96% liikevaihdosta Suomen ulkopuolelta ja töissä 70 henkeä Bostonissa, Helsingissä ja Amsterdamissa.

Midaxon perustaja Kalle Kilpi jakaa konkreettisin esimerkein tarinan, miten yritys löysi product/market fitin sekä rakensi skaalautuvan markkinointi- ja myyntimallin – USA:n ja Euroopan markkinoille.